Saturday 27 February 2016

CERITA DISEBALIK KUMPULAN ROCK MASA SCARECROW


kenal band ni..?yup!aku pun kenai lambat band ni..sebab?aku ni masa kecik cuma dok layan lagu power rangers,kamen rider,katon2,lepaih tu keluaq main...mana macam budak2 lani,dok keraih(keras)dalam rumah,main tablet,game online,dengan ada astro ataupun download showbox,layan semua online saja..

ok dah dari dok melalut ngata kat budak2 lani..adik aku pun sama jugak berkecimpung dalam dunia budak 2016 lani..cet!!tak dak real life....ok aku mengarut lagi....eh dia nak mengarut sunguh tangan ni...haishhh!!

ok balik dari cerita band ni..Aku mula dengaq pun dari budak ofis aku,sebab dari form 1,sampai form 5 aku terlalu banyak layan underground muzik.jadi aku kenai rock2 kapak,axe,lanjut ka apa semua ni lambat...start dengan lagu "Persandingan abadi"..ok tangkap sebab time tu aku mana dengan putus cinta..(melugai tapi kena habaq sebab time ni masuk dengan jiwa hancoq leboq frust bercinta..).lepas tu baru aku layan lagu patah sayap malam,keindahan suci,amanda kasihku.aku beli tape ok..TAPE!BUKAN DVD!BUKAN DOWNLOAD!HANGPA ADA??!!

TAPI......

Style aku bila aku suka dengaq satu2 band dan lagu dari band tersebut,TOR!!TORSOBUT!!aku akan cari info pasal band tu,disebalik cerita band tu,dan kes2 yang jadi di belakang lagu2 indah shahdu band tersebut..TOR!TOR!!TORSOBUT!
 kisah yang paling sedih aku dengaq dalam band ni,mana yang ahlinya ramai yang mati akibat2 kes2 tertentu..

Yang aku tau,arwah Lan mati sebab eksiden atas highway melibatkan kerabat diraja sekali,Arwah Zul mati kena hentam dan tikam dekat Pantai Balok Kuantan..kes ni yang paling kecoh time tu..aku taktau la apa depa ni tadak hati dok tibai orang sampai nak mati,simpan taktau nak buat apa..yang aku ni dok dengaq lagu brutal2,makan orang,bunuh budak,curik segala buah kebun orang,tengok movie "cannibal" pun,tak sampai hati nak tibai oraang sampai lunyai camtu..abih kuat nak lawan jgk,1 by 1!tu baru anak jantan..depa yang tibai tu memang anak jantan jugak,tapi tak berteloq..SER!!!

camanapun,MASA dah pun bagi sumbangan kat generasi dulu,lani,lagu2 yang best..Al-fatihah untuk arwah.

p/s:jagalah diri kita kat mana pon kita dok,jagalah persahabatan,jangan terlampau percaya pompuan,(selagi belum jadi bini) dan jagalah kesihatan jangan sampai jadi obesiti..sekian..


"aku masih menanti saat kita bersama,
memadu kasih yang menghalang kita disana..
rindu rindu aku pada dirimu,
bertemu kita besanding bersama selamanya.."

lirik yang paling best dalam "persandingan abadi"..SHADUUUU!!

2 comments:

  1. Sedih giler masa kua berita arwah kena bedal dulu...tau2 kua berita punca kematian kua dari club pastu kena pukul psl pompuan..ko rase benda tu tak aib ke? Wartawan dulu.....betol2 king

    ReplyDelete
    Replies
    1. erk?? seriuslah wartawan tulis macam tu dulu...?? wartawan dari neraka tu...

      Delete